ChristenUnie werkbezoek en verkiezingsavond in Elburg en Oldebroek

vrijdag 23 februari 2007 18:40

Op woensdag 21 februari bracht de Provinciale Statenfractie van de ChristenUnie een werkbezoek aan de gemeenten Elburg en Oldebroek. De beide kiesverenigingen hadden een breed programma opgesteld. ’s Middags om drie uur werd het gezelschap, dat bestond uit de Statenfractie en afvaardigingen van de fracties en besturen uit Elburg en Oldebroek, in het gemeentehuis van Elburg welkom geheten door wethouder Gerard van der Velde.

Vervolgens werd een bezoek gebracht aan het bijna gereed zijnde Hart van Thornspic, het nieuwe Woonzorgcentrum in Doornspijk. De zorg dicht bij mensen, een belangrijk speerpunt van de Gelderse ChristenUnie, was daar natuurlijk onderwerp van gesprek. Herman van Amerongen en Jan van Mossel gaven duidelijk blijk dat de nieuwe Prot. Christelijke Woonzorgunie Veluwe zorg ziet als een Bijbelse opdracht, iets waar de ChristenUnie het van harte mee eens is.

Hierna toog het gezelschap naar Zorgboerderij Westbroek aan de Eperweg, waar iedereen kon zien en horen dat hier prima invulling wordt gegeven aan een ander aspect van zorg, namelijk zinvolle dagbesteding en begeleiding bij ‘’actief bezig zijn’’ van o.a. licht (verstandelijk) gehandicapten. De middag werd afgesloten in het Boerderijmuseum in Oldebroek, waar natuurlijk de prachtige cultuurhistorische streekgebonden zaken de revue passeerden en werden bewonderd. Tijdens een broodmaaltijd in de boerderij bereidde het gezelschap zich voor op de verkiezingsavond.

In Buurtgebouw Oostendorp was het ’s avonds gezellig druk, en het programma was luchtig, maar natuurlijk kwamen er ook discussies los. De kandidaten Annelies van der Kolk (lijsttrekker), Martin Schuurman, Lubbert van der Molen en Pieter Plug werden vakkundig voorgesteld door Margreet Schutte, en Annelies van der Kolk, vatte het verkiezingsprogramma kort en bondig samen: zorg voor mensen, natuur en omgeving, ruimte voor de boer en het openbaar vervoer. En natuurlijk kwam ook nog de Rondweg aan de orde, een onderwerp waar de ChistenUnie provinciaal voor staat en gaat.

Reacties op 'ChristenUnie werkbezoek en verkiezingsavond in Elburg en Oldebroek'

Archief > 2007 > februari