Groningen@work

Groningen @Workmaandag 12 februari 2007 20:45

Maandag 5 februari jl.was de fractie te gast bij Groningen@work op de locatie van DSW Stadspark aan de Peizerweg. Dit project is gestart in april 2004 en heeft als doen om elke jongere die zich meldt voor een uitkering zo snel mogelijk te helpen zoeken met een baan óf een opleiding.

Na melding bij het CWI volgt de dinsdag erop een groepsvoorlichting waarna iedere deelnemer zich de daaropvolgende maandag om 9 uur moet melden bij DSW Stadspark. Wie zich niet meldt, verliest het recht op uitkering, omdat je daarmee te kennen dat je niet beschikbaar bent voor werk. De deelnemers werken gedurende zes weken twintig uur per week bij DSW en krijgen alle gelegenheid om te zoeken naar werk of een geschikte opleiding; de overige tijd wordt ingevuld met het doen van eenvoudig productiewerk.

Kortgeleden is de basiswerkwijze van dit project uitgebreid naar de leeftijdscategorie 28 tot 40 jaar omdat Groningen@work voor de leeftijdsgroep van 18 tot 23 jaar door de intensieve manier van begeleiding en coaching bewezen heeft meer resultaat op te leveren voor betrokkenen dan de voormalige werkwijze. De fractie van de ChristenUnie is positief over deze zogeheten WorkFirstbenadering. Klik hier voor meer informatie

Reacties op 'Groningen@work'

Archief > 2007 > februari