Enkhuizen aansluiten op Hanzelijn met goede busverbinding

vrijdag 25 februari 2011 23:08

Dat is de conclusie van Arie Slob tijdens zijn bezoek aan Enkhuizen. Er moet een goede busverbinding komen over de Houtribdijk in het verlengde van de nieuwe Hanzelijn van Lelystad naar Zwolle. Daarnaast moet ook de spoorlijn van Enkhuizen-Hoorn-Alkmaar worden gemoderniseerd om de verbinding tussen Alkmaar en Zwolle te verbeteren.

Op een enkele bus na, ontbreekt de schakel tussen Enkhuizen en Lelystad voor wat betreft het openbaar vervoer. Volgend jaar gaat de Hanzelijn open, een nieuwe spoorverbinding van Zwolle naar Lelystad, welke meteen een nieuwe verbinding vormt richting Amsterdam. Met een goede busverbinding van Lelystad naar Enkhuizen zou je dan een sluitend netwerk voor Openbaar Vervoer hebben ook richting Hoorn en Alkmaar.

Momenteel wordt de lijn van Alkmaar naar Amsterdam verbeterd. Maar ook de lijn Enkhuizen-Hoorn en verder richting Alkmaar moet worden gemoderniseerd. En met deze boodschap plakte Arie Slob alvast een dienstregeling voor Den Haag op de borden in Enkhuizen.

Geheel in stijl waren Arie Slob en Frank Visser ook met de trein aangekomen, die stopt pal voor de havens. Vroeger ging er zelfs de hele trein op de boot naar station Stavoren, getuige een aardrijkskundig kaartje uit de jaren vijftig. Lang vervlogen tijden.

Samen met Theo de Geus en Joke Kuijsten gingen ze op stap hier in Enkhuizen. En geheel in stijl hadden ze ook vertraging op de terugweg door de enkele spoorverbinding.

Meer hierover:

Arie Slob met een dienstregeling richting Den Haag op de borden in Enkhuizen

Arie Slob en Joke Kuijsten, fractievoorzitter ChristenUnie-SGP Enkhuizen voor het stadhuis in Enkhuizen

Arie Slob en Theo de Geus, kandidaat ChristenUnie-SGP voor Noord-Holland tijdens een bezoek in Alkmaar aan de werkvoorziening Noord Kennemerland

Reacties op 'Enkhuizen aansluiten op Hanzelijn met goede busverbinding'

Archief > 2011 > februari