Politici ChristenUnie vrijwilliger bij Happietaria Enschede

vrijdag 18 februari 2011 00:00

Zaterdag 19 februari 2011 bezoekt Esmé Wiegman (Tweede Kamerlid ChristenUnie) Enschede. Samen met CU-kandidaat voor de Provinciale Verkiezingen en lokaal fractievoorzitter Jurgen van Houdt zal zij vanaf 18.30 uur als vrijwilliger aan de slag gaan bij Happietaria Enschede. De politici zullen in de bediening, bij de afwas en het koken ondersteunende werkzaamheden verrichten.

De ChristenUnie wil ook met daden zichtbaar zijn in de samenleving: Vrijwilligers uit en met overtuiging. De gasten van Happietaria mogen de politici zaterdag natuurlijk bestoken met allerlei vragen.

Happietaria Enschede, Hengelosestraat 172,  is een tijdelijk restaurant, waarbij geld wordt ingezameld voor structurele projecten in ontwikkelingslanden. Met het geld dat wordt opgehaald bij Happietaria Enschede zullen fruitboeren in Zuid-Amerika worden geholpen met het verkrijgen van een Fairtrade certificaat. Zo’n certificaat zorgt op meerdere manieren op een kansrijker bestaan voor deze boeren en hun gemeenschap.

Belangstellenden kunnen, bij voorkeur via reserveringen, bij Happietaria een driegangen maaltijd bestellen. De winst wordt verdubbeld door “Kerk in Actie” en “ICCO”.

Happietaria Enschede wordt volledig gerund door vrijwilligers. Belangstellenden kunnen een reservering maken via www.happietaria-enschede.nl of telefoonnummer 06-4381 7607. Naast Esmé Wiegman en Jurgen van Houdt, zullen tevens commissielid Wim Tekkelenburg en bestuurslid Janny Joosten als vrijwilliger deelnemen aan Happietaria Enschede.

Reacties op 'Politici ChristenUnie vrijwilliger bij Happietaria Enschede'

Archief > 2011 > februari