ChristenUnie Ermelo in gesprek over Randstadspoor

zaterdag 12 februari 2011 12:52

Werkbezoek CU Gelderland aan Ermelo

In het kader van de Provinciale Statenverkiezingen 2011 bezoeken de lijsttrekker van de ChristenUnie Gelderland, Pieter Plug, en de heer Frank Visser, beleidsmedewerker CU-fractie Tweede kamer, op 23 februari de gemeente Ermelo. Eén van de speerpunten binnen de campagne is: ‘Gelderland een provincie waar openbaar vervoer, fiets en wegen op elkaar zijn afgestemd’. De ChristenUnie kiest hierbij voor het verder investeren in mobiliteit. Een van de prioriteiten daarbij is het versterken van het openbaar vervoer.

De Ermelose CU-fractie grijpt dit bezoek aan om de ontwikkelingen rondom het Randstadspoor aan de orde te stellen. De problematiek van de toenemende treinfrequenties en onveilige spoorwegovergangen zullen daarbij onderwerp van gesprek zijn.

Voor dit werkbezoek heeft de fractie van de CU Ermelo ook enkele belanghebbenden uitgenodigd. Ook de wethouder en het hoofd van de afdeling Openbare Werken zijn uitgenodigd om dit werkbezoek bij te wonen. Het werkbezoek zal daardoor een open karakter krijgen. ‘Wij willen een open dialoog met alle partijen, om zo te inventariseren waar een ieder staat en om te onderzoeken waar kansen en mogelijkheden liggen. In ons plaatselijk verkiezingsprogramma is opgenomen dat er een onderzoek moet komen naar een ongelijkvloerse kruising van spoor en weg. Dit is eveneens vertaald in een brede coalitieafspraak in het collegeprogramma. Dit werkbezoek biedt een mooie eerste aanzet naar zo’n onderzoek’, aldus Folkje Spoelstra, raadslid CU Ermelo.

Reacties op 'ChristenUnie Ermelo in gesprek over Randstadspoor'

Archief > 2011 > februari