ChristenUnie wil snellere reparatie straatverlichting

lantaarnpaaldinsdag 15 februari 2011 08:49

De fractie van de ChristenUnie in de gemeenteraad van Groningen vindt het opmerkelijk dat in de afgelopen tijd de straatverlichting in verschillende delen van de stad langere tijd buiten werking is geweest, ondanks dat stadjers het direct gemeld hebben.

Als de openbare verlichting uitvalt kunnen stadjers dat melden bij het loket Beheer en Verkeer, dat leidt echter niet altijd op korte termijn tot herstel. Toen de ChristenUnie en de PvdA in de Commissie Beheer en Verkeer opriepen tot reparatie van de openbare verlichting aan de Parkweg/Hoornse Diep kon dat echter wel snel gedaan worden. "De ChristenUnie vindt het onwenselijk dat openbare verlichting pas gerepareerd worden wanneer politieke partijen er vragen over stellen, omdat het een voorwaarde voor de veiligheid van stadjers is", aldus fractievoorzitter Inge Jongman. De ChristenUnie wil dat het verlichtingsnet uiterlijk voor volgende winter op orde is.

De ChristenUnie vraagt het College van Burgemeester en Wethouders in hoeverre de leeftijd van het net invloed heeft op het uitvallen van de verlichting en wat er nodig is om het net winterbestendig te maken. Daarnaast wil de ChristenUnie een verklaring voor het feit dat sommige straten erg lang moesten wachten voor er weer verlichting was, terwijl het wel snel gerepareerd kan worden wanneer de gemeenteraad er om vraagt.

2011-02-15 Vragen Verlichting27,0 kBapplication/msworddownload

Plaats het eerste bericht!

Archief > 2011 > februari