Campagne voeren: “politiek leeft”

Weerbericht CUzaterdag 18 november 2006 21:46

Van een afgeladen aula in het Gomarus College, debatten bij studentenverenigingen tot een zaaltje in De Pelsterhof, er wordt op vele plaatsen en bij vele gelegenheden druk campagne gevoerd, zowel door de ChristenUniefractie uit Den Haag alswel uit diverse geledingen van de ChristenUnie in de stad Groningen. Het leuke en opmerkelijke bij al deze ontmoetingen is dat politiek een onderwerp is wat behoorlijk leeft.

Afgelopen dinsdag streek het landelijke campagneteam van de ChristenUnie met een prachtige ChristenUniebus neer in de stad Groningen. André Rouvoet en Arie Slob vertegenwoordigden daarbij de fractie. Met de  thema’s landbouw, voortgezet onderwijs, openbaar vervoer was er overdag een behoorlijk inhoudelijk programma, ’s avonds voortgezet in een zaal met 500 à 600 enthousiaste mensen in het Gomarus College. André Rouvoet gaf aan dat er in Groningen tot dusver de grootste opkomst was en in een leuke interactie met vragen uit de zaal zijn de CU-standpunten duidelijk naar voren gekomen.

Dat je ook voor een minder volle zaal een goede politieke discussie kunt voeren, bleek bij een politieke ochtend in De Pelsterhof. Het Pelsterhof beschikt over 40 verzorgingshuisplaatsen en een aantal bewoners waren dan ook belangstellend op de politieke ochtend afgekomen. Onderwerpen die hier vooral leven zijn de no-claimkorting van de ziektekostenverzekering (ChristenUnie is voor afschaffing), de discussies over de AOW (ChristenUnie is voor een koopkrachtgarantie voor mensen met AOW en een gemiddeld pensioen want over de hoogte van je AOW moet je niet tobben) en de gestegen lasten in het algemeen, vooral die van de ziektekostenverzekering (ChristenUnie is voor een systeem waaraan solidariteit ten grondslag ligt).

De komende week zijn er nog diverse promotie-activiteiten en dan zijn we toch echt benieuwd naar de uitslag van de verkiezingen van 22 november!
De politieke barometer staat voor de ChristenUnie nu op zes zetels en een verdubbeling zou echt geweldig zijn, maar laten we niet op de zaken vooruitlopen en de uitslag in Gods handen leggen.

Reacties op 'Campagne voeren: “politiek leeft”'