Campagnedag Groningen groot succes!!

Banner-200pxzaterdag 18 november 2006 21:40

De komst van André Rouvoet naar Groningen is een groot succes gebleken. De georganiseerde activiteiten trekken massa's mensen. De ChristenUnie leeft meer dan ooit in het noorden en ook André is populair.

Een dag na de regiotoer door Groningen surf ik door de diverse nieuwspagina's en uiteraard langs die van het Dagblad van het Noorden. De krant kopt over André die uitspraken doet over de houding van de lijsttrekkers die elkaar onderling met leugens bestoken en ook Rita Verdonk die daar fors aan mee doet krijgt zinnig commentaar van de ChristenUnie lijsttrekker. De reacties van andere lezers laten zich raden: "een integre politicus, alleen jammer dat ie Christelijk is", "Allemaal leuk en aardig maar hij is en blijft tegen homohuwelijk, arbortus etc". Maar ook lees ik: "hulde aan Rouvoet! Normaal stem ik SP, dit jaar op de CU". In Groningen is de ChristenUnie ook in beeld gekomen (helaas niet op tijd genoeg voor de gemeenteverkiezingen), maar het woord Christen houdt zwevende kiezers nog tegen.

Op de campagneavond, met ongeveer 600 man zeer goed bezocht, hoor ik André passend zeggen: "je hoeft niet met onze uitgangspunten eens te zijn om met onze standpunten eens te zijn". Politiek op basis van de Bijbel is natuurlijk ook voor onze niet of anders christelijke medemensen. Hopelijk kunnen we de komende week nog vele zwevende kiezers overhalen om op ons te stemmen, omdat we inhoudelijk veel te vertellen hebben.

De peilingen zijn en blijven goed, maar schommelen. Christenen die op Balkenende stemmen om zo Wouter Bos uit het torentje te houden, kunnen uiteindelijk bedrogen uitkomen. Stem daarom echt strategis, echt ChristenUnie.

Lees ook het verslag van André Rouvoet zelf over de campagnedag in Groningen.

Reacties op 'Campagnedag Groningen groot succes!!'