Verslag 16e Uniecongres

vrijdag 13 oktober 2006 21:05

Het uniecongres van de ChristenUnie is weer achter de rug en een delegatie uit Groningen (en Marum) heeft deze bezocht. De locatie was de Hanzehof in Zutphen, wat ons de gelegenheid gaf ook deze Hanzestad eens van binnen te bezien.

De stad ligt er prachtig, maar de hele dag werd besteed aan het congres en van een flinke wandeling kon geen sprake zijn. ’s Ochtends werd (tot mijn verbazing: zie eerder weblog) eerst de kandidatenlijst vastgesteld. Hoewel er een tweetal amendementen was ingediend om Simone Kennedy en Leon Meijer hoger op de lijst te krijgen werden de 29 namen vastgesteld in de volgorde zoals het bestuur deze had voorgesteld en overgenomen van de adviescommissie die onder leiding stond van Ad de Boer. Daarna hield André Rouvoet zijn toespraak over het geheim van de ChristenUnie.

Dit “spannende” verhaal kunt u nalezen op de landelijke site (www.christenunie.nl) en is zeker de moeite waard. In de middagvergadering kwamen de ingediende moties en amendementen (totaal 80 stuks waarvan een aantal onvoldoende ondersteund door andere verenigingen) aan bod. Belangrijkste wijzigingen en aanvullingen werden gedaan op het gebied van de vreemdelingen. De vereniging van Loppersum had haar werk prima gedaan en kreeg van bestuur en vergadering veel steun. Om 16.15 keerden de vertegenwoordigers moe maar voldaan weer naar huis.

Reacties op 'Verslag 16e Uniecongres'