ChristenUnie Zuid-Holland bezoekt Nissewaard

FB_IMG_1426189180684

Spijkenisse Medisch Centrum

donderdag 12 maart 2015 20:59

Vrijdagmiddag 6 maart jl. bezochten een aantal provinciale ChristenUnie bestuurders de gemeente Nissewaard. In het kader van de komende verkiezingen voor de Provinciale Staten en de Waterschapsverkiezingen van kwamen lijsttrekker Chris Schaapman en kandidaat Jacco Schonewille naar Spijkenisse. Zij bezochten het stadscentrum, het Spijkenisse Medisch Centrum en de Spijkenisserbrug.

Naast de provinciebestuurders waren ook Bernard Tebrugge (gemeenteraadslid ChristenUnie Nissewaard) en Frans van Zaalen (kandidaat Waterschap) aanwezig. Uiteraard kwamen provinciale onderwerpen als ruimtelijke ontwikkeling, milieu, duurzaamheid, verkeer en landbouw aan de orde. Maar ook de lokale thema’s van Nissewaard werden uitvoerig besproken. Bernard Tebrugge: ‘Wij hebben de provincie- en waterschapsbestuurders duidelijk gemaakt waar de problemen van Nissewaard liggen. De slechte bereikbaarheid van Nissewaard en de vele storingen aan de brug. Het feit dat wij geen volwaardig ziekenhuis meer hebben en ook de vele winkelleegstand in het stadscentrum. Wij hebben de bestuurders meegenomen naar de belangrijkste knelpunten in de stad. Het zijn niet echt provinciale onderwerpen, maar het is voor ons belangrijk dat al onze bestuurders er van weten en zaken kunnen aankaarten bij andere overheden. Nissewaard, na Rotterdam de tweede grootste gemeente in de regio, mag van ons volop in de schijnwerpers komen de staan. In Den Haag en in de provincie.’

Archief > 2015 > maart