Kriskrastour doet Goeree-Overflakkee aan

foto CU 6-3-15dinsdag 10 maart 2015 23:24

ChristenUnie Zuid Holland ervaart openbaar vervoer op Goeree-Overflakkee

Als onderdeel van de verkiezingscampagne trekt de Top 5 kandidaten van ChristenUnie Zuid-Holland van 2 tot 17 maart 2015 door heel de provincie met de “KrisKras” tour. Zo worden alle 60 gemeenten bezocht die de provincie telt.

Op vrijdag 6 maart was de beurt aan Goeree-Overflakkee. Het bestuur van ChristenUnie Goeree-Overflakkee wilde van deze gelegenheid gebruik maken om een punt te maken van het openbaar vervoer (OV) op Goeree-Overflakkee. De bereikbaarheid is voor ons eiland via de N59 en N57is erg belangrijk. Daarnaast is echter

ook het openbaar vervoer van belang. Veel mensen, zowel forenzen als scholieren, zijn afhankelijk van het OV. De bereikbaarheid van ons eiland met het OV moet dus goed zijn en blijven!

Om het belang van het openbaar vervoer te laten zien werden Chris Schaapman, lijsttrekker, en Jacco Schonewille, nr. 4 op de kandidatenlijst, uitgenodigd om gebruik te maken van de bus. Ze hebben de reis van Ouddorp naar Midddelharnis v.v. gemaakt en natuurlijk hebben zij gevraagd naar de ervaringen van de gebruikers.

Een aantal op- en aanmerkingen werden genoemd. Passagiers noemden als wensen minder overvolle spitsbussen en natuurlijk betaalbaarheid. Daa

rnaast werd opgemerkt  dat afstemming met scholen over vakanties veelal ontbreekt met als gevolg dat mensen die staan te wachten bij een bushalte niet meer mee kunnen, zo vol zit de bus, aldus een jeugdige reiziger. Ook ontbreekt bij calamiteiten of bij topdrukte ontbreekt de flexibiliteit en dat betekent dat je gewoon moet wachten op de volgende bus die een half uur later komt. Overigens wordt de frequentie van twee keer per uur bus als voldoende ervaren.

Natuurlijk zit aan elk verhaal twee kanten, een lege bus laten rijden is duur, maar dat je op een relatief korte afstand moet overstappen om bijvoorbeeld het ziekenhuis te kunnen bezoeken met risico’s dat de aansluiting wordt gemist is zeker niet wenselijk.

Binnenkort verloopt de busconcessie Hoeksche Waard / Goeree-Overflakkee (HWGO). Voor de zomer zal de provincie een keuze maken uit de drie bedrijven die hebben ingeschreven, namelijk Arriva, Connexxion en Noot. De aandachtspunten aangereikt tijdens dit werkbezoek nemen de aanstaande statenleden mee.

Reacties op 'Kriskrastour doet Goeree-Overflakkee aan'

Archief > 2015 > maart