Langdurige vertraging bezwaarschriftenprocedure Kop van Oost

kopvanoostmaandag 26 maart 2012 08:28

Alle Groningse raadsfracties hebben gezamenlijk schriftelijke vragen aan het College gesteld over de langdurige vertraging in de bezwaarschriftenprocedure inzake de invoering van betaald parkeren op de Kop van Oost. De fracties vinden zulke grote vertragingen onwenselijk gezien het belang van de rechtszekerheid van de burgers en omdat het tot verwijdering tussen burgers en gemeente kan leiden.

De fracties willen van het College weten of zij het er mee eens is dat dergelijke vertragingen voorkomen moeten worden en waarom zij niet eerder heeft ingegrepen. Verder vragen de fracties of er ook op andere dossiers vertraging is ontstaan door de computercrash die een deel van de vertraging in kwestie veroorzaakt heeft. De fracties willen verder dat burgers waaraan bepaalde toezeggingen gedaan zijn actief geïnformeerd worden wanneer er vertraging optreedt in procedures, in plaats van dat zij er zelf achteraan moeten bellen.

Tot slot willen de fracties weten wat het College gaat doen om dergelijke vertragingen in de toekomst te voorkomen en wanneer de bewoners van de Kop van Oost een beslissing op bezwaar kunnen verwachten.

Hieronder is de tekst van de schriftelijke vragen te downloaden.

TitelBestandsgrootteMIME-type
Schriftelijke vragen, vertraging bezwaarschriften Kop v Oost mrt '1231,0 kBapplication/msworddownload

Plaats het eerste bericht!