ChristenUnie wil aanpassing onveilige verkeerssituaties

dinsdag 06 maart 2012 13:21

De fractie van de ChristenUnie in de gemeenteraad van Groningen heeft schriftelijke vragen gesteld aan het College van Burgemeester en Wethouders over onveilige verkeerssituaties in de stad. Op een aantal plaatsen in de stad heeft de ChristenUnie geconstateerd dat er riskante situaties kunnen ontstaan tussen fietsers en gemotoriseerd verkeer en bussen in het bijzonder.

De ChristenUnie wil dat onderzocht wordt of op deze en vergelijkbare plaatsen de verkeerssituatie door middel van vri's (verkeersregelinstallaties oftewel verkeerslichten), belijning of andere verkeerskundige oplossingen zo kan worden aangepast dat fietsers in de juiste banen worden geleid en conflicten met het gemotoriseerd verkeer voorkomen kunnen worden.

De ChristenUnie stelt de vragen mede naar aanleiding van een werkbezoek aan Qbuzz, waarbij de fractieleden meereden met een buschauffeur en vanuit zijn perspectief zelf een aantal potentieel onveilige verkeerssituaties konden zien.

De volledige tekst van de schriftelijke vragen is hieronder te downloaden.

vragenverkeerssituaties06031226,5 kBapplication/msworddownload

Plaats het eerste bericht!