ChristenUnie in gesprek met bewoners Vinkhuizen

Vinkhuizen1 POwoensdag 04 november 2009 12:00

Op maandag 26 oktober was de fractie van de ChristenUnie van 16.00-18.00 uur in het winkelcentrum te vinden om met bewoners in gesprek te gaan over wat het gemeentebestuur kan doen om het wonen en samenleven in Vinkhuizen nog aangenamer te maken.

De ChristenUnie-fractie heeft al diverse wijken bezocht, wat ook aanleiding kan geven tot het stellen van vragen aan het college van burgemeester en wethouders of het indienen van een voorstel. Zo werd onlangs een voorstel van de ChristenUnie ter bestrijding van hondenpoepoverlast aangenomen.

Bewoners van Vinkhuizen, Gravenburg en De Held kwamen onder andere met de volgende verbeterpunten, waar de ChristenUnie-fractie actie op onderneemt:

• In De Held veel zwerfvuil en graffiti die niet worden weggehaald. Achter Siersteenlaanflats staan bomen die niet gesnoeid worden. De fractie onderneemt op deze twee punten actie richting de Milieudienst.
  • Fietspad bij voetbalveld in Vinkhuizen is 's avonds eng, want slecht verlicht. De fractie bekijkt de mogelijkheid tot verbetering.
  • Op Siersteenlaan (50km/u weg) wordt 's avonds en in de weekeinden veel te hard gereden (tot 100+ km/u aan toe). De fractie vraagt om verscherpte controle.
  • Parkeren in het winkelcentrum, schuin op de stoep. De fractie vraagt om verscherpte controle.
  • Fietsers/scooters/auto’s rijden door het winkelcentrum. De fractie vraagt om verscherpte controle en een inklapbaar hekje op de inritten.
  • Een belangrijk deel van het zwerfvuil van de wijk wordt veroorzaakt door middelbare scholieren op hun route van winkelcentrum naar school, met name in de pauzes. De fractie vraagt om verscherpte controle van stadswachten en het plaatsen van extra afvalbakken.
  • De afvalbakken in het winkelcentrum zijn snel vol. De fractie vraagt de mogelijkheden voor wastelift na.

Andere punten die genoemd werden, waren meer bloemen en meer zitbankjes in de wijk en de ontgroening van de wijk waardoor vogels verdwijnen.

Ook wie het bezoek van de fractie aan Vinkhuizen gemist heeft kan nog komen met ideeën om de wijk en de Stad nog mooier of beter te maken. Daartoe kan iedereen op de website www.groningen.christenunie.nl/ideeenvoorstad ideeën insturen. De inzenders van de drie beste ideeën worden uitgenodigd hun idee tijdens een lunch toe te lichten, gevolgd door een rondleiding op het stadhuis.

Plaats het eerste bericht!