ChristenUnie bezoekt Vinkhuizen

hokjevinkjewoensdag 21 oktober 2009 12:21

Op maandag 26 oktober bezoekt de fractie van de ChristenUnie de wijk Vinkhuizen. Zo is de fractie van 16.00-18.00 uur in het winkelcentrum te vinden om met bewoners in gesprek te gaan over wat het gemeentebestuur kan doen om het wonen en samenleven in Vinkhuizen nog aangenamer te maken.

De ChristenUnie-fractie heeft al diverse wijken bezocht, wat ook aanleiding kan geven tot het stellen van vragen aan het college van burgemeester en wethouders of het indienen van een voorstel. Zo werd onlangs een voorstel van de ChristenUnie ter bestrijding van hondenpoepoverlast aangenomen.

Daarnaast roept de fractie stadjers op om te komen met ideeën om hun wijk en de Stad nog mooier of beter te maken. Daartoe kan iedereen op de website www.groningen.christenunie.nl/ideeenvoorstad ideeën insturen. De inzenders van de drie beste ideeën worden uitgenodigd hun idee tijdens een lunch toe te lichten, gevolgd door een rondleiding op het stadhuis.

Reacties op 'ChristenUnie bezoekt Vinkhuizen'

wim ten damme
Geplaatst op: 27-10-2009 14:58 Quote
Bezoek fractie helaas gemist, toch graag aandacht voor de volgende punten:
1. De ontgroening van de wijk en daardoor verdwijning van veel vogels in aantal en soort. Dit wordt onder andere veroorzaakt door het uit luiheid geboren bestraten van tuinen door bewoners. Helaas wordt dit zelfs in zekere zin aangemoedigd door de woningcorporatie Patrimonium. Graag bij deze corporatie en in gemeentelijke verband tegengas geven.
2. In het woonerfgedeelte van de Goudlaan(en de Diamantlaan)neemt 90% van de automobilisten voorrang, ook al komt het kruisend verkeer van rechts. Deze straten geven kennelijk aanleiding tot dit gedrag. Er zijn mij wel veel (bijna)ongelukken bekend maar nog niet met dodelijke afloop. Maatregelen zijn gewenst om deze te voorkomen. Misschien is het verklaren tot voorrangsweg de oplossing, hoewel dit de weg van de minste weerstand betekent.
3. Een belangrijk deel van het zwerfvuil van de wijk wordt veroorzaakt door middelbare scholieren op hun route v an winkelcentrum naar school, met name in de pauzes. Optreden en bekeuren door (wijk) agenten zou effectief kunnen zijn. (Het argument dat dit gedrag valt in de pauzes van de betreffende agenten, dus niet kan worden bestreden, heb ik voorshands als een mop opgevat!)

met vriendelijke groet
Wim ten Damme