Groningen heeft een nieuwe burgemeester

rehwinkel_peter_250x201_tcm8-144127woensdag 17 juni 2009 12:16

Op 15 juni heeft de raad gesproken. Peter Rehwinkel wordt de nieuwe burgemeester van STAD. Door deze vergadering werd de fractievergadering een half uur later gehouden. Daar hebben we eerst even van gedachten gewisseld over zijn verkiezing en hoe de procedure is verlopen. Daarna hebben we ons geworpen op de belangrijkste punten voor de raadsvergadering van a.s. woensdag.

Eerst spraken we kort over het terrassenbeleid en de grondexploitatie van Meerstad, waarna we verder doorspraken over de tram. Moet die er komen of niet? We doen nog niet de finale besluitvorming, maar met ja zeggen zijn we een stap dichter bij realisatie. We hebben nog flink wat vragen die zonder bevredigend antwoord niet kunnen leiden tot een ondubbelzinnig ja. In de commissie zijn een aantal belangrijke vragen niet of onbevredigend beantwoord en we zijn er dus nog niet klaar mee en voor.

Tenslotte bespraken we de mogelijke komst van het Forum. Wij zien grote voordelen in de komst ervan. Belangrijk is de ontsluiting van een deel van de binnenstad die nu niet optimaal wordt gebruikt (de achterzijde is eigenlijk wel een gribus te noemen). De bibliotheek kan in geheel vernieuwde vorm een nieuw onderkomen krijgen, maar de meerwaarde zit met name in het prachtige gebouw met laagdrempelige cultuur. Ook hier zijn nog wel enkele haken en ogen, maar de uitkomst zien we met vertrouwen tegemoet.

Plaats het eerste bericht!