ChristenUnie-SGP in college Zuid-Holland

Gedeputeerde Statenleden bij presentatie coalitieakkoordwoensdag 18 april 2007 22:17

De ChristenUnie-SGP gaat deel uitmaken van het college van Gedeputeerde Staten van Zuid-Holland. Gedeputeerde wordt voormalig fractievoorzitter Joop Evertse, die daarvoor zijn post als wethouder in Giessenlanden opgeeft. De voltallige ploeg presenteerde zichzelf afgelopen woensdag in het provinciehuis in Den Haag.
Na de forse winst van de ChristenUnie bij de Statenverkiezingen van 7 maart jongstleden toonde fractieleider Andries van Dijk zich opnieuw een tevreden man. Met de 4 zetels van de ChristenUnie en de 2 zetels van de SGP lagen er volgens hem voldoende mogelijkheden voor een ruime inbreng in het coalitieprogramma “duurzaam denken, dynamisch doen”. Joop Evertse is de komende vier jaar verantwoordelijk voor de groene ruimte en landschapsontwikkeling. Evertse krijgt € 385 miljoen uit het Provinciaal meerjarenprogramma Groen voor de aanleg van 3500 hectare extra groen en recreatiegebied.
Klik hier voor de verkorte versie van het coalitieprogramma
De volledige versie vind u hier.

Statenlid Andries van Dijk (links) krijgt het collegeprogramma overhandigt van gedeputeerde Joop Evertse in de centrale hal van het provinciehuis.

Reacties op 'ChristenUnie-SGP in college Zuid-Holland'