Fractie ChristenUnie Groningen bezoekt tienermoederhuis Chavah

Chavah.jpegmaandag 29 oktober 2018 10:01

“Elk leven is uniek, waardevol en mag geleefd worden”. Dat is de visie van Chavah, een opvanghuis in de wijk Ulgersmaborg voor (aanstaande) tienermoeders die onbedoeld zwanger zijn geraakt. Hier worden meiden van 15 tot 23 jaar begeleid bij alles wat er op hun pad komt als jonge ouder. Vrijdag 26 oktober mochten wij ze bezoeken en met hen praten over hun werk, maar ook over knelpunten die zich voordoen in de zorg.

Ons kandidaat-raadslid Gerben Brandsema was onder de indruk na het bezoek: "Soms zijn Taeke en Agnes de eerste mensen die weer vertrouwen krijgen van de tienermoeders. In die kwetsbare vertrouwensrelatie helpen ze deze meiden en hun kindje stapje voor stapje een stabielere toekomst op te bouwen. Het is mooi en bijzonder om te zien hoe Taeke en Agnes vanuit naastenliefde oog hebben voor de ander. Ook mooi dat dit initiatief in de buurt omarmd wordt, op deze manier wordt Oog voor Elkaar in de praktijk gebracht!"

Reacties op 'Fractie ChristenUnie Groningen bezoekt tienermoederhuis Chavah'