Wie nomineert u als de Barmhartige Samaritaan van Groningen?

martinitoren1donderdag 13 oktober 2016 15:08

Vanaf heden kan iedereen een organisatie of een persoon in de stad Groningen die op een bijzondere wijze handen en voeten geeft aan de zorg voor de medemens nomineren als “De Barmhartige Samaritaan van Groningen”.

“Met de instelling van deze prijs en het aanwijzen van een Barmhartige Samaritaan wil de ChristenUnie in Groningen meer aandacht geven aan de vaak onzichtbare betrokkenheid van burgers op elkaar, veelal in de vorm van vrijwilligerswerk of mantelzorg. Daarmee hoopt zij dit omzien naar elkaar meer voor het voetlicht te brengen en te stimuleren” aldus Inge Jongman fractievoorzitter van de CU. Vorig jaar is de prijs voor het eerst toegekend aan Hope for Groningen, een groep vrouwen die prostituees bezoekt, een luisterend oor biedt en, als ze dat willen, helpt uit de prostitutie te stappen.

“Dit principe van omzien naar elkaar wordt zichtbaar in het bijbelverhaal van De Barmhartige Samaritaan; het is één van de basisprincipes van de ChristenUnie” aldus Leonard Noordhoff, bestuurslid van de ChristenUnie Groningen/Hoogkerk.

De jury, bestaande uit Jan de Jong (oud-directeur GKB), Leonard Noordhof, (bestuurslid ChristenUnie Groningen/Hoogkerk) en Martin Verhoef (fractiemedewerker), zal deze nominaties beoordelen en een keuze maken welke organisatie of persoon zich een jaar lang “De Barmhartige Samaritaan van Groningen” mag noemen. Nominaties kunnen voor personen en organisaties zijn van zowel christelijke als niet-christelijke signatuur. Graag ontvangen wij uw nominaties voorzien van motivatie voor 1 november a.s. op christenunie@raad.groningen.nl of op onderstaand adres. Uitreiking van de prijs zal medio november plaatsvinden.

Reacties op 'Wie nomineert u als de Barmhartige Samaritaan van Groningen?'