Parkeervoorzieningingen gehandicapten Martiniplaza onveilig

gehandicaptenparkeerplaatszaterdag 07 februari 2015 12:00

De parkeerplekken voor gehandicapten bij MartiniPlaza zijn niet goed bruikbaar en onveilig. Een gehandicapte bezoeker probeert al een jaar tevergeefs om dit bij MartiniPlaza en gemeente onder de aandacht te brengen. De ChristenUnie vraagt het college om opheldering.

Waar het gaat om parkeren voor gehandicapten voert de gemeente een inclusief beleid. Mensen met een handicap kunnen een parkeerkaart aanvragen, in parkeergarages zijn extra ruime parkeerplaatsen voor gehandicapten en voor de entrees van openbare gebouwen treffen we regelmatig parkeerplekken voor gehandicapten aan.

Ook MartiniPlaza kent een achttal parkeerplekken voor gehandicapten. Deze plekken zijn echter smal en gevaarlijk. Uitstappen aan de straatkant is gevaarlijk vanwege het vele verkeer, de plekken aan de trottoirkant ongelijkvloers waardoor het gebruik van bijvoorbeeld een rolstoel onmogelijk is. De parkeerplekken voor gehandicapten op het parkeerdek zijn vervangen door plekken met een oplaadpunt voor elektrische auto’s.

De fractie van de ChristenUnie kreeg van iemand die regelmatig, maar niet naar tevredenheid, gebruik maakt van deze plekken bericht dat zij reeds vanaf maart 2014 bezig is om deze situatie onder de aandacht te brengen van de gemeente en MartiniPlaza zelf. Tot op heden zonder resultaat. De fractie wil nu van het college weten of zij de mening deelt dat de parkeerplekken voor gehandicapten bij Martiniplaza onveilig zijn en of het college bereid is de voorzieningen aan te passen. Tot slot wil de ChristenUnie weten waarom niet eerder is gereageerd op berichten dat de parkeerplekken onveilig zijn.

TitelBestandsgrootteMIME-type
vragenexart41parkerenmartiniplaza17,0 kBapplication/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.documentdownload

Plaats het eerste bericht!