Gratis stadsvervoer voor ouderen

800px-Qbuzz_Groningen_Drenthemaandag 01 februari 2010 13:09

Er moet een proef worden uitgevoerd met gratis stadsvervoer voor ouderen. Dat stelt de ChristenUnie Groningen (stad) vandaag op haar website. Deze stelling maakt deel uit van een aantal stellingen uit het verkiezingsprogramma waarover op de website gestemd kan worden.

De ChristenUnie stelt verder in haar verkiezingsprogramma dat onderzocht moet worden of het mogelijk is boodschappendepots te bouwen op de P+R-terreinen waar vandaan de Citybussen rijden. Ook wil de ChristenUnie dat er combinatiekaartjes voor de Citybus en het overig stadsvervoer komen. Verder constateert de partij dat de mogelijkheid van een abonnement op de P+R veelal onbekend is, de kosten daarvan moeten omlaag en de bekendheid vergroot.

"De voorgestelde maatregelen zijn goed voor het milieu, de bedrijvigheid, de verkeersveiligheid en de bereikbaarheid van de stad," aldus fractievoorzitter en lijsttrekker Inge Jongman.

Hart voor bedrijvigheid, hart voor het milieu en hart voor een gezellige en bereikbare stad zijn vier van de tien speerpunten waarmee de ChristenUnie de verkiezingen in gaat. Het verkiezingsprogramma is te lezen op groningen.christenunie.nl/standpunten

Reacties op 'Gratis stadsvervoer voor ouderen'

hendrik
Geplaatst op: 01-02-2010 18:13 Quote
wat vindt de CU oud ??
Harry
Geplaatst op: 01-02-2010 19:03 Quote
Het lijkt me een goed plan maar dan na de spits, dus niet eerder 9.00 uur en dan alleen voor 65+ met een geldig legitimatiebewijs.
Tongeren, J.T. (Jonathan) van [101904]
Geplaatst op: 08-02-2010 13:33 Quote
De voorwaarden waaronder er gratis openbaar vervoer voor ouderen zou kunnen komen zijn met opzet niet gedefinieerd, omdat je dan vooruitloopt op het onderzoek. We willen juist dat onderzocht wordt wat het beste zou zijn in de praktijk van alledag, dat kan door middel van een proef, eventuele praktische knelpunten komen dan vanzelf aan het licht, zodat met wat fine tuning de beste vorm gevonden kan worden.
Etiamsi omnes ego non