FC kan uitbreiding Euroborg zelf financieren

Euroborgmaandag 02 juni 2008 21:54

FC Groningen wil de Euroborg uitbreiden met 2635 zitplaatsen en extra horecaruimte. De ChristenUnie is niet tegen deze uitbreiding, maar wel tegen de voorgestelde financiering.

FC Groningen huurt de Euroborg van de NV Euroborg, waarin de gemeente het grootste aandeel heeft. De gemeente draagt daarmee een groot financieel risico. Zolang het goed gaat met FC Groningen is er misschien weinig reden om aan deze risico’s te denken. Maar er kunnen ook weer andere tijden aanbreken. Is het dan verstandig de hypotheek nog groter te maken? De ChristenUnie vindt van niet.

De ChristenUnie was indertijd wel voor de verhuizing van het Oosterpark naar de Euroborg, maar vond ook toen al de financiering te zwaar. Nu wordt opnieuw naar de gemeente gekeken, omdat een bedrag van 3,5 miljoen euro nodig is. Als de club zo’n bedrag wel kan neertellen voor het aantrekken van één speler, waarom dan niet voor de gewenste uitbreiding van het stadion? Kortom, de fractie heeft tegen het voorstel voor de financiering van deze uitbreiding gestemd.

Reacties op 'FC kan uitbreiding Euroborg zelf financieren'