Drie keer voetbal

voetbalwoensdag 07 november 2007 18:26

Op een drietal zaterdagen heeft een drietal sportparken (met de daarbij behorende voetbalverenigingen) de raadsleden uitgenodigd om te laten zien wat de problemen op het park zijn.
We waren achtereenvolgens op bezoek bij sportpark De Verbetering (Hoogkerk), sportpark Het Noorden/sportpark VVK en sportpark De Esserberg.

Wat de fractie in ieder geval heeft gezien is de enorme vrijwilllige inzet van besturen om wat van sport en voetbal in het bijzonder te maken!

Helaas moet de fractie ook constateren dat de druk op de velden groot is, zowel qua wedstrijden als qua training. Het door het college reeds lange tijd toegezegde tussenrapportage Sport in Beeld  (dat wil zeggen bijgewerkte lijst met knelpunten) is in de afgelopen commissie niet geleverd en wordt pas in februari verwacht. Dat vindt de fractie een jammerlijke zaak, aangezien het initiatiefvoorstel van de ChristenUnie  in de raad van juni jl. voor de aanleg van een extra kunstgrasveld op sportpark De Esserberg en op sportpark De Verbetering, het niet haalde omdat alle fracties verwezen naar een integraal overzicht. Nu dat overzicht er niet is, bereiden wij ons voor op een stevig debat hierover in de begrotingsraad van 14 november a.s..
Immers zoals in ons verkiezingsprogramma staat:  Wij stimuleren vooral de sport en cultuur waarbij de actieve deelname bovenaan staat. Daar kan iedereen z’n energie en creativiteit in kwijt en er lekker van genieten.

En zonder voldoende capaciteit valt er niet zo veel meer te genieten…….