ChristenUnie: Provincie miskent gebrek aan draagvlak RijnGouweLijn

vrijdag 19 oktober 2007 17:01

ChristenUnie Leiden is boos op en teleurgesteld in het besluit van Provinciale Staten om de RijnGouweLijn gedwongen aan te leggen door Leiden. In de vergadering van woensdag 17 oktober (vanaf minuut 17:30) hebben Provinciale Staten het groene licht gegeven om zonodig juridische ‘doorzettingsmacht’ te gebruiken om het gevaarte door de Breestraat aan te leggen. Het is slecht voor de geloofwaardigheid van het provinciaal bestuur nu het bestuur kennelijk geen waarde hecht aan het overtuigend gebleken gebrek aan draagvlak voor de aanleg van de RijnGouweLijn door de Breestraat. Dit draagvlak ontbrak al sinds het beginstadium van de RGL- plannen in 2001. In het bijzonder valt het de provincie te verwijten dat zij in de aanloop naar het Leidse referendum van 7 maart 2006 geen ondubbelzinnig signaal richting Leiden heeft verzonden, maar pas achteraf verklaarde de RijnGouweLijn sowieso te zullen aanleggen.

De ChristenUnie Leiden heeft zich sinds 2001 tot het uiterste inspannen om aanleg van de RijnGouweLijn door de Breestraat te voorkomen en zal deze inspanningen de komende tijd met kracht blijven voortzetten.

Reacties op 'ChristenUnie: Provincie miskent gebrek aan draagvlak RijnGouweLijn'