Gebruik ruimte meerstad goed: Bouw 100 sociale huurwoningen

nieuwbouw3dinsdag 08 november 2016 20:15

De Groningse gemeenteraadsfracties van de ChristenUnie en de SP willen minimaal honderd sociale huurwoningen in Meerstad. Dat voorstel dienen de partijen woensdag in tijdens het debat over de gemeentebegroting.

Volgens de partijen is er in Groningen een tekort aan sociale huurwoningen. Bovendien moet Meerstad een gemengde woonwijk worden.

“Het is voor gezinnen steeds moeilijker geworden om een sociale huurwoning te vinden. In Meerstad hebben we de ruimte en kunnen we met 100 sociale huurwoningen een goed begin maken om dit probleem op te lossen”, zegt ChristenUnie fractievoorzitter Inge Jongman.

Het afgelopen jaar is het tekort aan sociale huurwoningen vaker besproken in de gemeenteraad van Groningen. SP-fractievoorzitter Jimmy Dijk: “Het bouwen van meer sociale huurwoningen is één van de belangrijkste opgaven voor de komende jaren. Huurders en woningzoekenden mogen niet nog verder in de knel komen, daarom moeten we zo snel mogelijk beginnen met bouwen.”

Reacties op 'Gebruik ruimte meerstad goed: Bouw 100 sociale huurwoningen'