ChristenUnie Groningen roept landelijke partij op tot uitspraak over krimp

congresbannerwoensdag 21 april 2010 10:58

De kiesvereniging ChristenUnie Groningen heeft een motie ingediend om het verkiezingsprogramma van de ChristenUnie voor de Tweede Kamerverkiezingen in juni te wijzigen. Daarin roept ChristenUnie Groningen op tot het opnemen van een passage over het probleem van bevolkingsdaling.

ChristenUnie Groningen beoogt met de motie de hele regio. In de motie wijst ChristenUnie Groningen op de urgentie van het probleem van bevolkingsdaling. Hoewel demografische ontwikkelingen geleidelijk effect hebben, zijn in sommige gemeenten al gevolgen te zien. Bevolkingsdaling heeft invloed op allerlei zaken, zoals woningbouw, maar ook het voorzieningenniveau.

Volgens ChristenUnie Groningen zijn er ingrijpende maatregelen nodig om het probleem aan te pakken. Aanstaande zaterdag, 24 april, komt het congres van de ChristenUnie in Lunteren bijeen om de kandidatenlijst en het verkiezingsprogramma vast te stellen. Het landelijk bestuur van de ChristenUnie raadt het congres van de partij aan de motie over te nemen en stelt dat het gegeven of gemeenten krimp te wachten staat van invloed moet zijn op de verdeelsleutel van rijksmiddelen over het gemeente- en provinciefonds.

Plaats het eerste bericht!