Initiatiefvoorstel ouderbetrokkenheid aangenomen

schoolkinderendinsdag 06 april 2010 10:45

In de raad van 31 maart jongstleden is het initiatiefvoorstel 'ouderbetrokkenheid' van ChristenUnie en GroenLinks, met inachtneming van het preadvies van het college, aangenomen door de gehele raad, minus het CDA. Wij zijn blij dat het voorstel is aangenomen omdat er een verband bestaat tussen de betrokkenheid van ouders bij hun kinderen en hun prestaties op school.

Fractievoorzitter Inge Jongman: "Het gaat er niet om dat kinderen móeten presteren, maar om wat kinderen zouden kùnnen presteren. Het is jammer als je als kind 'door omstandigheden' je gaven niet kunt gebruiken. De scholen zijn de eerste vindplek van ouders, daarom stellen wij ook voor om als lokale overheid de scholen te stimuleren om hiermee aan de slag te gaan.

Uiteraard zijn de schoolbesturen vrij in het maken van keuzes en kunnen wij hen niet dwingen en willen wij hen ook helemaal niet dwingen. Maar als je kijkt naar het voorbeeld van De Heerdstee, waar blijkt dat extra aandacht voor ouderbetrokkenheid effect heeft, dan zijn wij bij voorbaat positief gestemd."

Het initiatiefvoorstel is onderaan dit bericht te downloaden. Eerdere initiatiefvoorstellen van de ChristenUnie zijn te vinden op groningen.christenunie.nl/initiatiefvoorstellen

2009-12 Ouderbetrokkenheid65,5 kBapplication/msworddownload

Plaats het eerste bericht!