Zuidelijke Ringweg (ZRW)

vdlvrijdag 03 juli 2009 20:38

Het was erg jammer dat we in de commissie Beheer en Verkeer van 1 juli jl. nog geen nota konden bespreken over de ZRW maar al eerder zijn we vertrouwelijk geïnformeerd. Alhoewel we vinden dat we besluiten in alle openheid moeten kunnen nemen, is het soms gewenst om achter gesloten deuren te vergaderen, omdat er meerdere belangen spelen die in een 'open' vergadering geschaad kunnen worden. In het geval van de ZRW kon het niet anders, en dus was het wachten op de definitieve uitkomst van de stuurgroep waarin Provincie, Rijkswaterstaat en gemeente overleggen. Met de uitkomst is de fractie van de ChristenUnie verrast.

Omdat de tunnelvariant onbetaalbaar is, is de verdiepte ligging met een aantal 'kapjes' eroverheen een heel acceptabele omdat daarmee zeer wordt tegemoet aan de leefbaarheid van de stadsomgeving en van de natuur om en nabij de ZRW.

Deze uitkomst wordt als bestuurlijke voorkeursvariant aan minister Eurlings voorgelegd op 9 juli a.s.. Daarna volgt nog een heel traject van een startnotitie en inspraak en niet te vergeten gesprekken over extra financiering. Maar dat deze variant de leefbaarheid en duurzaamheid dient is duidelijk!

Meer info: www.ringzuidgroningen.nl/oplossing

Plaats het eerste bericht!