Initiatiefvoorstel Tippelzone

stadhuisdinsdag 02 september 2008 11:38

Afgelopen dinsdag is in de gemeente raad ons initiatiefvoorstel extra zorg tippelzone behandeld (zie bericht van 12 juni 2008); inmiddels voorzien van een pre-advies van het college. Wij hebben in ons verkiezingsprogramma staan dat de overheid een schild voor de zwakke moet zijn en we willen zorg bieden aan iedereen die dat nodig heeft.

Ons initiatiefvoorstel is dan ook bedoeld om dat schild dikker te maken en wij hebben voorgesteld om een voorziening te maken met 3 noodbedden en intensievere hulpverlening. Het college stelt in het pre-advies voor om meer mogelijk te maken op het gebied van stabiele huisvesting en om een time-out voorziening te creëren.

Uit nader overleg dat wij hebben gevoerd, kunnen wij dit pre-advies van harte onderschrijven; immers het “schild” wordt dikker gemaakt. De gehele raad schaarde zich in positieve bewoordingen achter het voorstel en in maart 2009 kunnen wij concrete voorstellen tegemoet zien. Daarbij gaf wethouder mevrouw J. Visscher in de beantwoording namens het college aan dat gezien de stevige problematiek van de doelgroep de hulpverlening er wel een “tandje bovenop mag doen” maar ze sprak tevens over de weerbarstige praktijk.

Reacties op 'Initiatiefvoorstel Tippelzone'