ChristenUnie en SP: wat doet het college tegen exorbitante beloning?

topinkomensdinsdag 19 januari 2016 14:07

Met stijgende verbazing hebben de ChristenUnie en de SP kennis genomen van het artikel in de NRC van 16 januari 2016 over “ de man die wat mocht kosten”. Hieruit blijkt dat de projectdirecteur van de aanpak Ring Zuid in de periode tussen 2011 en 2014 een tarief ver boven de Balkenendenorm heeft gevraagd en gekregen.

De wet Normering Topinkomens wil paal en perk stellen aan dergelijke declaraties; functionarissen in overheidsdienst dienen de publieke zaak niet als zij ver boven een maatschappelijk aanvaarde norm beloond worden. In het geval van de aanpak ring Zuid doet dit daarnaast de gemoederen geen goed omdat de inhoud van het project en de oordelen over het moraal van de projectleiding door elkaar gaan lopen.

De ChristenUnie en de SP willen weten wat het college gedaan heeft om deze exorbitante beloning tegen te houden. Door het stellen van negen vragen willen zij duidelijkheid van het college. Niet alleen over het verleden maar zeker ook over het heden: Hoe ziet de beloning van de huidige projectdirecteur er uit? De vragen zijn hier onder te downloaden.

TitelBestandsgrootteMIME-type
vragenexart41CUSPkostenringzuid18011628,9 kBapplication/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.documentdownload

Plaats het eerste bericht!