Waarom wordt graffiti niet verwijderd?

graffiti rolluik-467x350vrijdag 14 oktober 2011 09:00

De gemeenteraadsfractie van de ChristenUnie heeft vragen gesteld aan het College van Burgemeester en Wethouders over het al dan niet verwijderen van graffiti door de gemeente. Aanleiding voor deze vragen is een klacht van een burger bij het loket Beheer en Verkeer over graffiti, waarop geantwoord werd dat de gemeente geen graffiti verwijderd, behalve als het om discriminerende leuzen gaat.

De fractie van de ChristenUnie wijst er op dat in het 'handhavingsprogramma Stadstoezicht' wel degelijk gesproken wordt over het aanpakken van graffiti. De ChristenUnie vraagt zich dan ook af of desbetreffende reactie op een klacht van een burger strookt met het beleid van de gemeente. En hoe dit zich verhoudt met de inzet voor een schone, hele en veilige gemeente. De fractie haalt verder 'Stad en Ommeland, Veiligheidsanalyse binnenstad' aan, waarin staat dat 'De gemeente wordt verondersteld graffiti te verwijderen'.

Tot slot wil de ChristenUnie weten wat de gemeente doet om de Stad graffitivrij te houden en om de kosten van het verwijderen te verhalen op de daders.

schriftelijke_vragen_graffiti_okt_201137,5 kBapplication/msworddownload

Reacties op 'Waarom wordt graffiti niet verwijderd?'

bob van de meer
Geplaatst op: 16-05-2012 17:53 Quote
heel simpel omdat graffiti op de staat is begonnen en daar hoort. graffiti never dies !