Concourslaan niet openstellen voor verkeer
"Verkeer en een park zijn eigenlijk twee zaken die niet bij elkaar horen. Economie en bereikbaarheid zijn twee zaken die wel bij elkaar horen en omdat de GasUnie in een park staat komen verkeer en park wel weer bij elkaar", aldus Inge Jongman in een bijdrage in de raad over de openstelling van de Concourslaan.
Op 11 juli 2005 heeft de raad besloten om het oostelijk deel van de Concourslaan te laten vervallen omdat er een nieuwe aansluiting komt, het onttrokken stuk zal als groen of berm worden gebruikt. In het concept kaderplan Stadspark van september 2004 staat op tekening in paragraaf 5.1 dat voor het stuk Concourslaan bij het parkeerterrein van de Gasunie venstertijden gaan gelden en dat er geen aansluiting meer is op de Westelijke Ringweg. Los van deze discussie, ????masterplan Stadspark?????
Die afspraak staat, tot vorig jaar een actieve vrachtwagenchauffeur asfalt stort op een stuk weg waar de raad nog geen uitspraak over heeft gedaan……. Het college lost het op het door inzetten van verkeersregelaars, die veel geld kosten.
De cruciale vraag is: faciliteer je nu als raad de weg omdat die er toch al ligt onder het mom van: de bank heeft in het verleden een vergissing begaan in uw voordeel, u kunt uw voordeel behouden….Of zeg je deze werkgever is al perfect gelegen aan de A7, vlakbij de A28, 7 uur per dag is er geen bereikbaarheidsprobleem en is destijds akkoord gegaan met deze nieuwe ontsluiting.
Een aantal keren is er wel een probleem tijdens de eind-van-de-middag-/avondspits. Maar de GasUnie is niet de enige met een probleem rondom dit tijdstip. Doe een rondje stad en het is gewoonweg toptijd overal….
Voorzitter, de ChristenUnie is van mening dat er in deze stad meer werkgevers zijn die wij ook niet faciliteren. Het is ook een oplossing om:
- Zoals staat in de aanpak van Ring Zuid: het verkeer beter over de dag te spreiden als opgave voor autorijders zelf en als opgave voor grote werkgevers in de stad;
- Gebruik te maken van P+R Hoogkerk en pendelbussen;
- En wat ons betreft als allerlaatste optie mobiele VRI ipv de verkeersregelaars.
Naar de toekomst toe: er wordt veel in dit gebied gedaan, extra op- en afrit op de A7, andere aansluiting Leonard Springerlaan, ophoging Westelijke Ringweg, extra afrit voor Martiniziekenhuis. Als dit allemaal is uitgevoerd,
Provincie claimt opruimkosten, als ik deze zin lees, lijkt het erop dat u het hoofd in de schoot hebt gelegd, maar u kennende doet u dat niet gauw…
Voorzitter, alles overziend zijn wij voor weghalen van het nieuwe asfalt en het snel aanleggen van groen op deze plek, er is al genoeg van het park afgesnoept…
Plaats het eerste bericht!