Schriftelijke vragen doven en slechthorenden

International_Symbol_for_Deafnessmaandag 05 september 2011 12:28

Samen met enkele andere raadsfracties heeft de ChristenUnie onlangs middels schriftelijke vragen aan het college aandacht gevraagd voor de positie van doven en slechthorenden, mede naar aanleiding van een bezoek dat deze fracties in juli brachten aan de Stichting Clubhuis voor Doven.

In hun schriftelijke vragen aan het College van Burgemeester en Wethouders, constateren de fracties dat de website van de gemeente en ook de website van het zorgloket niet in gebarentaal beschikbaar zijn. Ze constateren verder dat bij de gemeentelijke diensten behulpzame medewerkers worden aangetroffen wanneer iemand met een auditieve beperking een vraag heeft en dat deze in sommige gevallen ook gebarentaal blijken te spreken, het is echter niet duidelijk of dit op toeval op beleid berust.

De fracties vragen het College naar haar visie op deze kwestie en of zij het er mee eens is dat stadjers met een auditieve beperking zelf hun zaken met de gemeente moeten kunnen regelen. Verder wordt onder andere gevraagd naar de positie van medewerkers met een auditieve beperking. De schriftelijke vragen zijn onderaan dit bericht te downloaden.

TitelBestandsgrootteMIME-type
20110831 Schriftelijke vragen doven en slechthorenden106,0 kBapplication/msworddownload

Plaats het eerste bericht!