Hope for Groningen uitgeroepen tot Barmhartige Samaritaan 2015

IMG_3962woensdag 16 december 2015 10:20

De interkerkelijke organisatie Hope for Groningen is door de ChristenUnie uitgeroepen tot Barmhartige Samaritaan 2015. Hope for Groningen bestaat uit twaalf vrouwelijke vrijwilligers, die zich inzetten voor de vrouwen die werkzaam zijn in de prostitutie in Groningen.

Wekelijks bezoeken de vrijwilligers van Hope for Groningen de prostituees met een klein presentje en luisteren zij naar hun verhalen. Met de vrouwen die dat willen praten en bidden of zingen de vrijwilligers.

De ChristenUnie heeft veel respect voor het werk dat Hope for Groningen doet en om die reden is deze organisatie aangewezen als de Barmhartige Samaritaan 2015. De prijs, bestaande uit een beeldje, is door juryvoorzitter Jan de Jong overhandigd. Tijdens deze bijeenkomst heeft hij zijn dank uitgesproken voor het werk dat Hope for Groningen doet.

Met deze jaarlijkse prijs en het aanwijzen van een Barmhartige Samaritaan wil de ChristenUnie in Groningen meer aandacht geven aan de vaak onzichtbare betrokkenheid van burgers op elkaar, veelal in de vorm van vrijwilligerswerk of mantelzorg. Daarmee hoopt zij dit omzien naar elkaar meer voor het voetlicht te brengen en te stimuleren.

Plaats het eerste bericht!