woensdag 13 april 2011 19:06

Persconferentie Coalitieakkoord PS Overijssel

Doelgroep - Voor de media

De persconferentie vindt plaats op 14 april 2011 om 12.00 uur in het bestuursgedeelte van het provinciehuis Overijssel in kamer 0.4. Hij is ook live te volgen op www.overijssel.nl.  Ook de fractievoorzitters van alle partijen binnen Provinciale Staten zijn uitgenodigd om aanwezig te zijn. U bent van harte welkom. Er is ruim gelegenheid voor vragen/interviews.

Omschrijving - Persconferentie Overijsselse coalitieonderhandelingen

Op donderdag 14 april om 12.00 uur licht informateur Jan Hendrikx het onder zijn leiding gevoerde onderhandelingsproces toe in het Overijsselse provinciehuis. Vervolgens presenteren de onderhandelaars Theo Rietkerk (CDA), Job Klaasen (VVD), Jan Westert (CU) en Dirk van Dijk (SGP) het Overijsselse coalitieakkoord voor de Statenperiode 2011-2015. Daarna stelt Commissaris van de Koningin Ank Bijleveld-Schouten de beoogde kandidaten voor Gedeputeerde Staten van Overijssel voor.

Meer informatie - Wat er aan vooraf ging

Naar aanleiding van de Overijsselse verkiezingsuitslag van 2 maart 2011 voerden Provinciale Staten een debat. Uitkomst van dit debat was dat 3 mogelijke combinaties van partijen nader onderzocht werden. Uit dit onderzoek, geleid door informateur Jan Hendrikx, kwam naar voren dat de combinatie CDA-VVD-CU-SGP de meeste kans van slagen had. De onderhandelaars van deze partijen hebben de afgelopen periode gewerkt aan het coalitieakkoord en ze hebben de kandidaten voor het college van GS van Overijssel geselecteerd.

Hoe verder

Het coalitieakkoord en het beoogd college van GS worden besproken in de vergadering van Provinciale Staten van Overijssel van 20 april 2011. Daar vindt de definitieve besluitvorming plaats.

Reacties op 'Presentatie coalitieakkoord en kandidaten GS Overijssel - www.overijssel.nl 13 april 2011'