Coalitie Overijssel presenteert zich morgen – TCTubantia 13 april 2011

woensdag 13 april 2011 19:00

ZWOLLE - Overijssel krijgt een provinciebestuur van CDA, VVD, ChristenUnie en SGP. Morgen vindt in Zwolle de presentatie plaats van het coalitieakkoord en de kandidaten voor nieuwe college van Gedeputeerde Staten, vandaag gaat het programma waar de vier partijen de afgelopen weken onder leiding van informateur Jan Hendrikx aan hebben gewerkt naar de drukker.

Het nieuwe provinciebestuur telt vijf gedeputeerden, een minder dan de oude coalitie van CDA, PvdA en VVD. CDA en VVD leveren beide twee bestuurders, ChristenUnie en SGP komen met een gezamenlijke gedeputeerde.

Van de zittende provinciebestuurders gaan Theo Rietkerk (CDA) en Job Klaasen (VVD) nog een termijn door als gedeputeerde. De kandidatuur van de gedeputeerden moet overigens nog formeel worden bekrachtigd door de fracties van CDA, VVD, ChristenUnie en SGP.

CDA-onderhandelaar Theo Rietkerk sprak vorige week, in de marge van het Twente Dinner in het Haagse Nieuwspoort, van een ‘sprankelend akkoord’. ,,Ik denk dat deze vier partijen een akkoord hebben bereikt dat inspireert, investeert en innoveert. Zowel de stad als het platteland kan hier de vingers bij aflikken’’, aldus Rietkerk vorige week.

Toevoeging webredactie: De persconferentie is morgen (14 april)  om 12.00 uur live te volgen via deze link (www.overijssel.nl)

Reacties op 'Coalitie Overijssel presenteert zich morgen – TCTubantia 13 april 2011'