Energieke ontmoeting met provincie en fractie

Zonnedak Heerde.jpgwoensdag 03 november 2021 11:07

Woensdagmiddag 27 oktober was een boeiende meeting georganiseerd door energiecoöperatie Heerde Energiek.

Namens de SGP waren statenlid Evert Mulder en Harm Jan Polinder en namens de ChristenUnie waren statenleden Janneke Slingerland en Wouter Kamp aanwezig. De ChristenUnie-SGP-fractie was aanwezig, evenals wethouder Wolbert Meijer die onder andere duurzaamheid in zijn portefeuille heeft. Het onderwerp was de energietransitie. Bij de molen De Vlijt in Wapenveld ontmoetten zij elkaar. Gert de Vos van Heerde Energiek en wethouder Meijer gaven beide een presentatie over lopende projecten en de stand van zaken rond de energietransitie. Er werden veel ervaringen uitgewisseld. Halverwege de gesprekken bezocht het gezelschap het net aangelegde zonnedak op een boerderij aan de Zuppeldseweg. Boer Theo Bijsterbosch had liever zonnepanelen op zijn dak dan zonnepanelen op zijn landbouwgronden, en Heerde Energiek kan hierdoor inwoners van duurzame stroom voorzien. Dit en andere successen en gezette stappen werden besproken. “Maar ook de uitdagingen die om een oplossing vragen, kwamen uitgebreid aan de orde. Want we zullen samen moeten werken om de energietransitie te laten slagen.” De ontmoeting werd door alle deelnemers als heel waardevol ervaren. De Statenleden nemen Heerdese ervaringen mee als ze besluiten moeten nemen in het provinciehuis in Arnhem.

Aan tafel.jpg563,5 kBimage/jpegdownload
Zonnedak Heerde.jpg20,5 MBimage/jpegdownload

Reacties op 'Energieke ontmoeting met provincie en fractie'